RISENGRØD UDEN MÆLK I SLOW COOKER

DU SKAL BRUGE:
(2 portioner)
  • 70g grødris
  • 2 spsk hvid mandelsmør
  • 500ml kogende vand
  • saft fra en halv appelsin
  • havsalt
  • honning
  • kanel og ghee til servering
FREMGANGSMÅDE:

Kom kogende vand og mandelsmør i en blender.  Kør det til en skummende mælk. Kom mælken og grødris i en slow cooker. Læg låg på og sæt den på “high”/niveau 2 i 1,5 time.

Rør grøden godt igennem og smag til med havsalt, appelsinsaft og honning.

 

Jeg har prøvet at lave risengrød uden mælk med alle slags plantemælk. Købt såvel som hjemmelavet, Det er aldrig blevet rigtig godt, synes jeg. Det får ikke den rigtige smag, nogle gange bliver det grynet og grøden får heller ikke den rigtige fede, cremede konsistens som en normal risengrød har.

Det gør risengrøden tilgengæld når du bruger hvid mandelsmør sammen med kogende vand. Grøden bliver helt cremet og får en diskret, lækker mandelsmag. Den helt rigtige smag kommer når du smager den til med salt, appelsinsaft og lidt honning.

Tilmed bliver grøden flot hvid – derfor anbefaler jeg den hvide mandelsmør.

Du behøver ikke en slowcooker, men kan sagtens lave grøden i en gryde. Så laver du den bare som du normalt ville gøre: kog ved lav varme og rør i grøden ofte.

Det er også lækkert at toppe med kokossukker – det har den, der lækre karamelsmag og passer godt til kanel.

Er du til flere hjemmelavede julelækkerier, så prøv den gode hjemmelavede marcipan uden sukker.

DEL INDLÆGGET

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin

ANDRE OPSKRIFTER

KONTAKT

Anne Mette Hvidtfeldt Ravnmark
/ved klinik Psykolog Centrum

Medlem af:



FÅ VIDEOKURSET MED
- inden du går!

  • 3 SIMPLE STRATEGIER til hurtigt at minimere negative tanker (som du ikke allerede kender)
  • BONUS-OPSKRIFT
  • FRIT ABONNEMENT på nyhedsbrevet

VIDEO-kursus: Få 3 strategier til (hurtigt) at minimere negative tanker